Boxertjejerna

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Tisdagsträning

Av Cerrie & Florris - 28 september 2010 12:45

Idag har jag varit på kurs med matte uppe vid vår brukshundklubb ! Där finns det en massa hundar och jag vill helst leka med dem allihopa ! De heter Ada (Border Collie), Sigge (labbe), Caddy (Blandis) och så Odvin förstås (schäfer) och många mång fler ! Vi måste träna lite extra matte och jag för vi ska snart starta i lydnadsklass 1. Jag har testat lite att tävla redan, och det var skojigt. Men helst hade jag ju velat leka hela tiden ! Men det är jätteskojigt att träna för då brukar matte vara jätterolig !

Idag var vi på vår vanliga träningsplats. Det blev ett rätt så jobbigt pass idag, för det hände mycket.

Först skulle vi ha platsliggning, ja inte allra först, men rätt snart, och den skulle vara i 3 minuter. Det var blåsigt och det var kallt och jag tyckte det var jättejobbigt att ligga och vänta på matte. Varför var hon borta så länge ?

Vi gjorde också sådana där zick zack övningar genom gruppen och de är skojiga, men det är som vanligt lite svårt att INTE LEKA med de andra hundarna.

Matte och jag tränade också på att gå ett par steg åt ett håll, göra halt, gå ett par steg åt nästa håll, vända osv. Så höll vi på ett tag. Det var svårt men väldigt nyttigt. Sen blev det lite inkallningsträning och det är skojigt ! Fast jag måste ju hoppa och busa när jag ska till matte. Men fort går det.

Sen började min polare Caddy skälla av någon anledning och lite tappade en ju koncentrationen. Men snart hittade vi den igen.

 
 
caddie

caddie

28 september 2010 18:52

Cerrie har du missat att jag stavas med ie i slutet precis som du?... hehe ;P

http://caddie.blogggratis.se

 
Caddie

Caddie

12 oktober 2010 19:32

Eftersom din matte inte hunnit skrivit i bloggen för träningen idag så kommenterar jag och matte sist du skrev i bloggen..

Jag tycker du och din matte var jätteduktiga på övningen av hela lydnadsklassen 1 och även Yrsa och hennes matte var duktiga på övningen oxå av lydnasklassen, de var riktigbt intressant och se hehe de hälsar både jag och matte jag håller tummarna stenhårt för nästa lydnadsklass ett jag lovar ;)

http://caddie.blogggratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cerrie & Florris - 6 september 2015 09:00

Idag tävlades Cerrie och Florries i spår apell, spårningen var ute mot husby-sjutolft, vi är nöjda med dagens resultat. Florries gick spåret först av Cerrie och Florrie, Florries spårade jättefint och gick riktigt bra snurrade lite i vinklarna ...

Av Cerrie & Florris - 24 april 2014 18:30

Cerrie skriver: Godkväll på er idag tävlade jag och matte i lydnad 1, de gick sådär de var kanske inte min bästa dag idag men men så kan de vara även för oss hundar, vi fick 10p på platsliggningen 8p på tandvisning bytte ställning nämligen, 6...

Av Cerrie & Florris - 10 april 2014 09:30

Idag åkte vi till kursen, vi kom dit lite sent men vi hann träna en del i alla fall.. Cerrie skriver: Först fick jag träna lydnad och apell klass de gick bra, efter en stund kom Lizetté ner med Florris, Lizetté och Florris träna på rallylydnad ...

Av Cerrie & Florris - 6 april 2014 12:15

 Florris skriver: Idag begav matte och jag och iväg mot något som kallades MH. De var lite ovant men spännande berättar mer sen... ...

Av Cerrie & Florris - 3 april 2014 15:00

Ja då har vi fortsättningen här... Efter vi åkt iväg från kursen så åkte vi hem en sväng, matte ringde telefon samtal.. och sen vid kvart i två tiden åkte vi iväg igen och matte hämta lite grejer hos en bonde. och sen åkte vi iväg till mattes b...

Ovido - Quiz & Flashcards