Boxertjejerna

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Kompisar och en massa bus !

Av Cerrie & Florris - 27 november 2010 19:45

Idag gick matte och tog in alla djuren lite tidigare än vanligt, sedan stoppade hon in mig, Liz och nattis i bilen. Javisst ja Lukas följde också med ! Han är så liten så ibland glömmer jag bort honom.

Sedan begav vi oss iväg, och efter en stund försdtod jag vart vi var på väg, till Wille och Hector !!!!!! Jippieee jag blev jätteglad för det betydde ännu mer bus, och Wille är en härlig kille att busa med, fast Hector är inte så illa han heller.

När vi kom fram så fick vi inte komma in för matte på en gång. Först skulle det rastas. Jag passade på att försäkra mig om att det var här killarna bodde, jodå det stämde jag kände igen deras dofter.

Lämnade en lite signatur till dem jag med.

Sedan gick vi in och i dörren möttes jag av en massa människor, och inne i köksavdelningen väntade mina killar.

Lukas var skraj som få, men försökte vara lite kaxigare än han egentligen kände sig. Först gick jag in till killanra medan Lukas väntade utanför. Matte var lite rädd att jag och killarna skull göra honom illa när vi började busa. Hon trodde inte att vi såg oss för. Hmppffff så dumt ! Skulle vi inte ha sett Lukas så skulle ju han ha sett till att göra oss påminda om att han var där han med ju !

Istället fick han stå och titta på oss med ett kompostgaller mellan. Gissa om han var besviken. Han gnällde och gnällde och gnällde. Till sist så kom ändå matte och släppte in honom, och då fick vi kul. Efter att ha busat en stund alla fyra så fick Lukas gå ut på andra sidan kompostgallret igen, men han fick ha Hector som kompis hos sig. De hade skojigt de två. Visst, nog försökte Lukas vara STOR, men varken Wille eller Hector brydde sig särskilt mycket. De gånger Lukas blivit för jobbig så hade Wille bara tittat på honom, och det räckte för då lugnade Lukas ner sig lite.

meedan mattar och husar fikade, så busade vi.

När de var klara gick vi ut till en hundhage i närheten, och då blev det mera bus ! Alla fyra sprang omkring och lekte och busade. Vi hade jätteskoj, och jag ahde lite roligt åt Wille, för snöälskare som han är så ville ju han rulla sig i snön, men varje gång blev han avbruten då Lukas kom och tittade på vad han höll på med och började retas med honom.


    



     


Men Wille brydde sig inte så värsta mycket, han bara tittade på Lukas, sedan var det klart. Skoj hade vi. Men ibland blev de andra lite väl enkelspåriga och bara ville lukta överallt, då satte jag fart och drog med mig de andra tre samtidigt och äntligen fick vi springa lite.


  


Så småningom gick vi tillbaka till Wille och Hectors hus. Jag hade bråttom för killarna var framför mig, men matte förstod inte det så hon sa till mig flera gånger, så då måste jag ju bara lyssna annars blir matte besviken på mig.

Men vad svårt att gå i mattes takt det var, när jag helst hade velat rusa fram till killarna och busa ännu mera med dem !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cerrie & Florris - 6 september 2015 09:00

Idag tävlades Cerrie och Florries i spår apell, spårningen var ute mot husby-sjutolft, vi är nöjda med dagens resultat. Florries gick spåret först av Cerrie och Florrie, Florries spårade jättefint och gick riktigt bra snurrade lite i vinklarna ...

Av Cerrie & Florris - 24 april 2014 18:30

Cerrie skriver: Godkväll på er idag tävlade jag och matte i lydnad 1, de gick sådär de var kanske inte min bästa dag idag men men så kan de vara även för oss hundar, vi fick 10p på platsliggningen 8p på tandvisning bytte ställning nämligen, 6...

Av Cerrie & Florris - 10 april 2014 09:30

Idag åkte vi till kursen, vi kom dit lite sent men vi hann träna en del i alla fall.. Cerrie skriver: Först fick jag träna lydnad och apell klass de gick bra, efter en stund kom Lizetté ner med Florris, Lizetté och Florris träna på rallylydnad ...

Av Cerrie & Florris - 6 april 2014 12:15

 Florris skriver: Idag begav matte och jag och iväg mot något som kallades MH. De var lite ovant men spännande berättar mer sen... ...

Av Cerrie & Florris - 3 april 2014 15:00

Ja då har vi fortsättningen här... Efter vi åkt iväg från kursen så åkte vi hem en sväng, matte ringde telefon samtal.. och sen vid kvart i två tiden åkte vi iväg igen och matte hämta lite grejer hos en bonde. och sen åkte vi iväg till mattes b...

Ovido - Quiz & Flashcards