Boxertjejerna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Härlig promenad med matte och Pillan

Av Cerrie & Florris - 5 mars 2011 15:00

idag när vi skulle ut och gå så fick jag vänta tills matte hämtade Pillan,det är en liten shettis som snart är 34 år.Det låter väldigt gammalt tycker jag.Så kom äntligen matte och hämtade mig och hon tog med sig kopplet också,det betyder långpromenad yippii.I början fick gå fot lös som vanligt,för på andra sidan gick Pillan i koppel förstås.Efter en stund sa matte hopp och skoj det betyder att jag får springa och leka som jag vill och jag försökte nartuligtvis få pillan att leka med mig men det ville hon inte.Jag sprang runt henne och hoppa o skutta men hon bara drog öronen bakåt.Då sa matte åt mig att akta mig så att jag inte blev sparkad och sa åt mig att springa före.Rätt som det var började matte att försöka springa med Pillan för att hon skulle röra sig lite mer.Jag trodde ju att genast att dom lekte så jag ville också vara med så jag började att springa förbi dem runt och fram o tillbaks men matte sa att jag inte fick gå för nära så för jag kunde bli sparkad för det ville hon inte så jag höll mig på behörigt avstånd från pillans ben.Men roligt var det att retas med pillan för jag kan ju springa mycket fortare än henne och sen fick  hon ju gå ikoppel och jag fick springa lös.När vi kom upp på en större väg fick jag gå i fot i koppel bredvid matte och pillan .Oj vad långt vi gick tyckte jag.Efter ett tag sa matte nu vänder vi .Men då var nog den gamla hästen ganska trött tror jag.Så gick vi ett tag tills vi kom till mattes väg som är ganska lång tycker jag.Där koppla matte loss mig igen så att jag fick springa lös sköön``t tyckte jag för jag har ju så mycket spring i benen jag sprang så mycket jag kunde ut i snön upp på vägen runt matte och pillan på behörigt av stånd förstås.Kan ni tänka att rätt som det var så började den gamla trötta hästen att springa och sparka bakut galloppera så matte fick lov att ta tag i hennes grimma och lugna ner henne och sade åt Pillan att sakta ner de gjorde hon förstås,jag var ju jätte lycklig att jag fick lite fart på henne och sprang o retades med henne ännu mer .Men matte höll ju ett stadigt tag i grimman men Pillan gick ett snällt men gjorde sparkut då då.Så jag sprang upp i snön för att inte komma ivägen för hennes hovar.När vi kom hem band matte pillan på ett ställe och gick in och gav mig lite ljummet honungsvatten o tog ut några morotsbitar till pillan för det gillar hon.Men nu skall jag lägga mig o slappa ett tag.Skööö``tt

 
 
Wille

Wille

18 mars 2011 21:05

Men vilken skön och spännande promenad ni gjorde ! Den där <Pillan, henne har nog jag också träffat tror jag.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cerrie & Florris - 6 september 2015 09:00

Idag tävlades Cerrie och Florries i spår apell, spårningen var ute mot husby-sjutolft, vi är nöjda med dagens resultat. Florries gick spåret först av Cerrie och Florrie, Florries spårade jättefint och gick riktigt bra snurrade lite i vinklarna ...

Av Cerrie & Florris - 24 april 2014 18:30

Cerrie skriver: Godkväll på er idag tävlade jag och matte i lydnad 1, de gick sådär de var kanske inte min bästa dag idag men men så kan de vara även för oss hundar, vi fick 10p på platsliggningen 8p på tandvisning bytte ställning nämligen, 6...

Av Cerrie & Florris - 10 april 2014 09:30

Idag åkte vi till kursen, vi kom dit lite sent men vi hann träna en del i alla fall.. Cerrie skriver: Först fick jag träna lydnad och apell klass de gick bra, efter en stund kom Lizetté ner med Florris, Lizetté och Florris träna på rallylydnad ...

Av Cerrie & Florris - 6 april 2014 12:15

 Florris skriver: Idag begav matte och jag och iväg mot något som kallades MH. De var lite ovant men spännande berättar mer sen... ...

Av Cerrie & Florris - 3 april 2014 15:00

Ja då har vi fortsättningen här... Efter vi åkt iväg från kursen så åkte vi hem en sväng, matte ringde telefon samtal.. och sen vid kvart i två tiden åkte vi iväg igen och matte hämta lite grejer hos en bonde. och sen åkte vi iväg till mattes b...

Ovido - Quiz & Flashcards