Boxertjejerna

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

En fulltecknad helg

Av Cerrie & Florris - 5 juni 2011 20:00

Jo den här helgen har varit allt annat än stillsam.

Hector, min Cardigankompis, skulle nämligen på utställning, och hans matte och han ville ha lite sällskap på resan ner, så då valde matte att ta med mig och följa med dem ner till Norrköping.

Det var rätt varmt när vi påbörjade vår resa i lördags förmiddag. När vi åkt en bit så stannade vi till på en bro, där var det visst broöppning och det var en massa båtar med vita segel som skulle igenom. Matte och Hectors matte tog ut oss en stund på asfalten så vi skulle slippa sitta i den varma bilen. Det var rätt spännande och jag ville gärna bada, men se det fick jag inte göra.

När alla båtar passerat så fortsatte vi vår resa.

Så småningom var vi framme och då var där en stuga vi skulle sova i. Medan matte och Hectors matte bäddade så fick vi vara i den provisoriska hundhagen som byggts till oss så vi inte skulle behöva vara bundna.

Vi tog flera sköna promenader på kvällskvisten när det blivit svalare, och jag såg en massa sk mördarsniglar. Men de var inte så särskilt välsmakande inte. Usch och fy nej.

Jag sov i min bur under natten för det var skönast så.


På morgonen så släppte Hectors matte ut oss i hundhagen och innan dess hade hon tagit med oss på en skön promenad. Nu var det ju svalt och skönt, för klockan var bara lite över 07.00 Så nu busade både Hector och jag en hel del.

När alla fått frukost och packat det som skulle med till utställningen, då begav vi oss iväg. När vi kom fram så var det en veterinär som skulle titta på oss, och jag ville bara pussa henne för jag tycker det är så himla kul med utställningar. Man träffar nya kompisar och gör en massa spännande med matte. Utöver det så blir det oftast lite extra gott att äta.

Men hon ville inte bli pussad idag så jag fick väl låta bli.

Väl inne på utställningsområdet så hittade vi Hectors "ring" rätt fort, fast som vanligt såg jag ingen ring, bara en massa plastband.

Vi väntade ett tag sedan var det Hectors tur att komma in i ringen. Han skötte sig jättenbra och hans matte var nöjd. Vi var kvar ett bra tag på utställningen.

Matte tog några små mingelpromenader emd mig då och då. Det var spännande för där var en massa hundar att busa med.

När vi var nöjda så åkte vi tillbaka till "vår stuga", och där blev det lite lekpaus och bus innan vi styrde nosen hemåt igen.

Matte visste om en mysig rastplats och där tyckte hon att vi skulle stanna, så det gjorde. Vet ni där fanns en sjö och gissa vem som hade riktigt bråttom ner i vattnet ? Just det JAG ! Jag älskar att bada och simma, det är så skönt !

Därifrån kommer bilderna här nedanför.


   

     

 

När vi badat klart (enligt matte och Hectors matte, men inte enligt mig) då fortsatte vi hemåt.

Väl hemma stack matte på fest och jag stannade hemma och sov, det var riktigt skönt. Rätt sent kom matte hem igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cerrie & Florris - 6 september 2015 09:00

Idag tävlades Cerrie och Florries i spår apell, spårningen var ute mot husby-sjutolft, vi är nöjda med dagens resultat. Florries gick spåret först av Cerrie och Florrie, Florries spårade jättefint och gick riktigt bra snurrade lite i vinklarna ...

Av Cerrie & Florris - 24 april 2014 18:30

Cerrie skriver: Godkväll på er idag tävlade jag och matte i lydnad 1, de gick sådär de var kanske inte min bästa dag idag men men så kan de vara även för oss hundar, vi fick 10p på platsliggningen 8p på tandvisning bytte ställning nämligen, 6...

Av Cerrie & Florris - 10 april 2014 09:30

Idag åkte vi till kursen, vi kom dit lite sent men vi hann träna en del i alla fall.. Cerrie skriver: Först fick jag träna lydnad och apell klass de gick bra, efter en stund kom Lizetté ner med Florris, Lizetté och Florris träna på rallylydnad ...

Av Cerrie & Florris - 6 april 2014 12:15

 Florris skriver: Idag begav matte och jag och iväg mot något som kallades MH. De var lite ovant men spännande berättar mer sen... ...

Av Cerrie & Florris - 3 april 2014 15:00

Ja då har vi fortsättningen här... Efter vi åkt iväg från kursen så åkte vi hem en sväng, matte ringde telefon samtal.. och sen vid kvart i två tiden åkte vi iväg igen och matte hämta lite grejer hos en bonde. och sen åkte vi iväg till mattes b...

Ovido - Quiz & Flashcards