Boxertjejerna

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Cerrie & Florris - 12 oktober 2010 14:30

Idag så bar det av på träning igen. Denna gång var den också på vår vanliga träningsplan.

Det var en massa rätt jobbig träning idag, men vi fixade den med. Caddy blev lite vimsig ett tag men när sedan hans matte gick av planen en sväng så blev det bättre.

Bland annat skulle vi ha en övning som vår ledrae kallde för ormen. Låter lite läskigt eller hur ? Men den är inte så farligt som den låter. Den går ut på att vi ska möta mattar och hussar. Det var ibland rätt svårt att koncentrera sig, men för det mesta gick det bra. När matte hjälpte till så gick det riktigt bra. Det var också en massa koppelpromenerande i olika riktningar, så då gällde det att ha koll på vart matte gick ! Ja så hon inte bara försvann.

Sednare fick vi träna, ja de som ville alltså då, på lydnadsklass 1 momenten. Matte ville det, så jag hängde med.

Platsliggning tränade vi också på, och det har jag blivt rätt bra på nu, om jag får säga det själv. Där fanns också lite träning på "tandvisning", "stående under gång" osv, ja ni vet en massa saker som ingår i programmet. Men så länge matte är glad och busar och belönar mig, då hänger jag med på allt.

Efter träningen följde Caddy med oss hem med sin matte och sedan så busade vi en stund medan mattarna fikade och pratade en massa strunt, ja i alla fall i våra öron. Det var skönt att bara få koppla av efter träningen, för den hade varit rätt jobbig idag.

Ovido - Quiz & Flashcards