Boxertjejerna

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Cerrie & Florris - 30 december 2010 11:15

Idag var jag ute med matte när hon skottade snö, då brukar hon kasta snöbollar om det är kramsnö det tycker jag är roligt. Jag brukar inte ge mig förrän jag hittar snöbollarna om inte matte ropar på mig förstås.

Men idag skottade hon inte på vägen som hon brukar utan en bit ut på gärdet så att det blev som en hög vall de var för att inte vägen skulle yra igen sa hon.

Rätt som det var kom det en stor traktor i full fart en bit upp på mattes väg då ropade matte på mig och sa att jag skulle komma till henne så jag hoppade upp på den höga snövallen och ut i den djupa snön och fram till matte då gav hon mig jättemycket beröm godis.

Det kändes sköntr att vara vid matte traktorn kom närmare  och snön for omkring den. När den plogat färdigt och åkt igen sa matte att vi skulle gå ut på vägen så att jag kunde få springa och leka med snökokorna som blivit efter taktorn inte alla men några. Efter en stund gick vi in och jag fick lite varmt honungsvatten oj vad gott det var.

Matte tog ju också lite varmt fast hon drack ju the med en macka. Natuligtvis fick jag också någonting till och idag blev det en skorpa. Det tycker jag är jätte gott. Nu ska det bli skönt att sova en stund.

Ovido - Quiz & Flashcards